05.04.2016
Цього року команда Pickard відвідала головну міжнародну виставку нерухомості Європи - MIPIM, яка проходила в Каннах, на Лазурному березі Франції.
З досвіду минулих років, про загальний настрій виставки можна судити по перших годинах після її відкриття. Ще в 2008 році тут вирувало життя починаючи з самого входу, інвестори шукали проекти для вкладання коштів, не боялися інвестувати в стартапи; в свою чергу, девелопери, розробники, інноватори пропонували свої рішення. Але рік потому все змінилося, з початком економічної кризи, настрої людей змінилися, на виставці панувала загальна меланхолія, інвестори стали дуже обережно вибирати проекти і не поспішали вкладати кошти ні в інноваційні проекти, ні в нерухомість, ні в розвиток міст.
Що ж змінилося і чим запам'ятався 2016 рік?
При стрибаючих цінах на нафту і нестабільності фондового ринку, ринок нерухомості залишається відносно стабільним, і, мабуть, є єдиним привабливим ринком для інвесторів, так як пропонує максимальний повернення інвестицій (ROI).
Як і в минулому році, на виставці були відсутні стенди і намети представників регіонів Російської Федерації.
Україна, в минулому році була представлена київською міською адміністрацією і особисто мером Києва Віталієм Кличком, а в цьому році львівський градоначальник Андрій Садовий взявся представляти Україну, в цілому і Львів зокрема. У другій половині першого дня Андрій Садовий разом з начальником управління зовнішньоекономічних зв'язків та інвестицій Ольгою Сивак дали прес-конференцію, де мер розповів про переваги міста і переваги інвестування до Львова, в порівнянні з іншими регіонами країни, а Ольга Сивак виступила з промовою, на вільній англійській мові, розповідаючи про те, як і чим може бути корисна міська адміністрація для інвесторів, про спрощення процедур для максимально простого і комфортного інвестування в розвиток Львівської області.
Вони представили такі проекти, як:
- CTPark Львів (виробничо-логістичний комплекс класу А),
- Технопарк (бізнес-центр класу А),
- конгрес- та експоцентр (багатофункціональний комплекс для проведення конференцій і виставок),
- Creative Quarter (17 000 кв. М для роботи, творчості, навчання та розвага),
- Innovation Park (високотехнологічні офісні та житлових будівель, соціальна інфраструктура) та інші.
Також, вони представили компанію «Електрон» - виробника сучасних трамваїв, тролейбусів і міських автобусів, який може випускати до 100 одиниць транспортних засобів на рік і місцевого забудовника житлової нерухомості RIEL, який починаючи з 2013 року реалізував 26 проектів.
Спікери розповіли, що в 2015 році Львів відвідало близько 2 млн туристів. Львів славиться не лише як туристичне місто, а й напрямок для ділового туризму і поступово стає IT-столицею України. Про це свідчить зростаюча кількість IT компаній і фахівців, задіяних з цієї сфери. На даний момент у Львові налічується близько 190 IT-компаній, 15 000 IT-фахівців і щорічно випускається 4000 студентів технічних факультетів.
На стінах їх стенду були представлені описові карти, фотографії і графіки, а брошури і міні-карти можна було забрати з собою також, як і смачні шоколадні цукерки, презентовані Львівської Майстерні Шоколаду.
Я впевнений, що іншим українським містам, таким як Київ, Одеса, Дніпропетровськ є що розповісти про себе.
На наступний день я повернувся на стенд, щоб поговорити з Ольгою, покуштувати смачних львівський шоколад, і повідомити, що Pickard став першою міжнародною компанією з нерухомості, що відкрила регіональне представництво у Львові, щоб залучати і консультувати потенційних інвесторів з усіх питань, пов'язаних з нерухомістю. Ольга розповіла, що як такого напливу інвесторів в регіон ще не спостерігалося, але зацікавленість у місті значно зросла.
MIPIM - це не тільки ділова подія, але ще і гастрономічна. Багато країн пропонували продегустувати страви і напої своїх національних кухонь. Так, на стендах Мюнхена і Франкфурта пригощали фірмовими ковбасками і пивом, шведські міста Мальме і Копенгаген організували шведський стіл, Стамбул пригощав східними солодощами, Японія приготувала суші, Іспанія подавала хамон серрано під марочне вино і все це прекрасно доповнював фірмовий шоколад ручної роботи на львівському стенді .
Все це робить MIPIM виставкою, яку хочеться відвідувати щороку не тільки для бізнесу.