03.04.2015
Команда Pickard збиралася на МІПІМ 2015 без великого оптимізму з цілком зрозумілих причин. Тим не менше, наші інвестиційні очікування були правильно окреслені, попереду були заплановані зустрічі з партнерами та клієнтами, цікаві конференції, знайомство з новими тенденціями.
Чим запам'ятається нам МІПІМ 2015?
- Однією із загальних тем, так чи інакше торкається майже всіма учасниками. Цією темою стала масштабна програма стимулювання економіки єврозони, запущена Європейським центральним банком напередодні виставки. Програма розрахована до вересня 2016 і передбачає купівлю як приватних, так і державних цінних паперів, на суму до 60 мільярдів євро на місяць. Ця новина не могла не підбадьорити гравців ринку нерухомості, адже якщо дано потужний стимул для розвитку європейської економіки в цілому, то слід очікувати позитивних відгомонів в багатьох сферах, в тому числі і на ринку нерухомості. Правда, деякі економісти неоднозначно ставляться до цієї «роздачі грошей», вважаючи цю програму ризикованою і побоюючись негативних результатів у недалекому майбутньому. Запам'ятовуються темами для обговорення також були: розумні міста та міське планування, революція цифрових технологій, проблеми і правила та інвестиційного ринку.
- Широкою присутністю країн Східної та Центральної Європи. Потрапляючи в хол Рів'єра, не можна було не звернути увагу на безліч стендів міст і регіонів Польщі, Чехії та інших країн Східної Європи, навколо яких всі дні було дуже жваво. Не дивно, адже Польща досить легко, як кажуть самі поляки «навіть не спітнівши», привернула в 2014 році близько 3 млрд євро інвестицій, Чехія - близько 2 млрд євро. На інвестиційну арену вийшли Угорщина і Румунія. Експерти роблять хороші прогнози щодо ринків Східної та Центральної Європи.
- Явним скороченням присутності Росії. Не було величезних стендів ні Москви, ні Підмосков'я, ні масштабних павільйонів Краснодарського краю або інших регіонів, ні пафосних вечірок. Число російських компаній-учасниць скоротилася більш, ніж в два рази. Російський МІПІМалізм раптом зник.
- Найбільшою моделлю міста Лондона. Звичайно, не тільки модель приваблювала відвідувачів до павільйону Лондона, під дахом якого зареєструвалися понад 300 компаній. Незмінний інтерес до цього ринку був і залишається, і стенд Лондона завжди відрізнявся великим напливом відвідувачів.
- Церемонією вручення премій MIPIM Awards. Здавалося б, церемонія нагородження переможців кращих інвестиційних проектів проходить щороку, але цього разу вона здалася найбільш ефектною. Всього, як зазвичай, 10 номінацій + приз глядацьких симпатій. Вразили такі проекти, як торговий центр в Роттердамі, спроектований голландськими архітекторами, «зелене» будівля в Сіднеї, спроектоване французьким архітектором, а також проект з розвитку прибережної зони Марселя - чудовий приклад того, як можна перетворити занедбану індустріальну територію і старий порт в сучасну прибережну зону.
- І, наостанок, але перш за все, дебютом нової команди Київської міської державної адміністрації (КМДА) на чолі з мером Віталієм Кличком. Вперше мер столиці України відкривав український стенд на МІПІМ. У настільки складні для нашої країни часи для втілення можливості участі в цьому міжнародному форумі зі своїм майданчиком та презентації інвестиційного потенціалу столиці свої зусилля об'єднали ряд вітчизняних девелоперів та КМДА. На другий день виставки з ранку відбулася презентація стенду, яку відкрив Віталій Кличко. Виступ мера зібрав досить велику аудиторію. У своїй промові він закликав інвесторів звернути увагу на нові можливості, що відкриваються в Києві, запевнив їх у своїй підтримці та опіці. Мер коротко розповів про ті перетворення, які були розпочаті з моменту його обрання: про боротьбу з бюрократією та корупцією, шляхи реформування управління, створення онлайн-бюджету, впровадження електронних тендерів, кроках щодо спрощення та прозорості роботи з інвесторами. Відзначив важливі для міста проекти в сфері енергозберігаючих технологій, нерухомості, транспорту, різних інфраструктурних напрямків. Мер представив Голову інвестиційного агентства Олега Містюк, який більш детально зупинився на цих питаннях.
Хочеться висловити надію, що команда КМДА успішно провела всі заплановані на виставці зустрічі з потенційними інвесторами та партнерами. У свою чергу, команда Pickard та інші українські компанії мали можливість ближче познайомитись з делегацією КМДА та невимушено поспілкуватися у дружній атмосфері на українському стенді.